tirsdag 20. mai 2014

Bryllup J- 11

Oj. Jeg skal gifte meg om 11 dager. Glups. Det er mye som ordnes i disse dager, endel frustrasjon (det er ikke alltid svigermor og jeg er enige, ei heller enkelt å hele tiden måtte kommunisere på fransk..) - men vi begynner å nærme oss, og jeg har i det siste fått gjort litt av hvert, blant annet printet ca 140 kirke programmer (selvfølgelig sluttet printeren å fungere etter ca 5 av dem, og vi måtte derfor ut å få den reparert -yay!) og det tar sin tid å brette 140-150 ark * 4.. Men kirkeprogrammet ble fint, pappa har malt forsidebildet, og det eneste som mangler nå, er å putte et rødt bånd på dem..



En annen DIY ting jeg har gjort er å lage små glass til å ha hva de kaller "dragees" i, små sjokolader eller mandler som man ofte får som små gaver i bryllup - hvertfall her i Frankrike. Derfor tenkte vi å sette 2-3 små glass på hvert bord slik at gjestene har noe å momse på før maten blir servert..
Først sjokolademousse, så vasket, så med sløyfe. Jeg fant raskt ut at jeg ikke var så god på sløyfer, så jeg fant noen ekstra mini-sløyfer fra invitasjonene som jeg brukte istedetfor!

Saks, bånd og lim. Samt for meg minisløyfer som ikke er på bildet her..


Jeg hadde oppi littegrann gardin fra ikea;) Har forresten laget kirkedekorasjon med disse gardinene, når jeg får tid skal jeg lage en post om det og:)



Gaven vi har laget til gjestene er forsåvidt også DIY, pappa har malt 140 små malerier - han har blogget om det her og her. Jeg har laget små kort, printet hjemme, så putter vi på en liten sløyfe med "dråpe lim" (små runde limdråper som limer på begge sider) of vips! Så har vi en gave til alle:)



2 kommentarer:

  1. Regner med det er nok av sommerfugler i magen din nå! Veldig søte glass - de kommer til å bli kjempefine på bordet! Lykke til med den store dagen!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, hadde en fantastisk dag, og mange gode minner :)

    SvarSlett