tirsdag 29. april 2014

Mini-ferie til Hua Hin :)

Dagene går veldig fort for tiden, snart bare en måned igjen til jeg skal gifte meg, og forberedelsene tar mye tid! Har siden sist innlegg hatt besøk av en god venninne, og vi har vært på en liten mini-utflukt til Hua Hin.

Hua Hin ligger 2,5-3timer sør for Bangkok. Vi tok en mini-van fra Victory Monument BTS stasjon. Turen ned koster 180 bath (160bath per vei dersom tur/retur) - ca 33kr. Det er lite plass, så lange ben og baggasje er det vanskelig å få med.. Turen ned var fryktelig humpete, det var nesten som en tur på berg og dalbane! Men for den prisen er det helt ok. Det er også mulig å ta tog ned til hua hin, fra Hua Lamphong. Dette er litt dyrere og tar visst endel mer tid, rundt 4 timer, da toget stopper ofte. Det går også ann å ta buss ned, fra Southern Buss Terminal. Denne bussstasjonen ligger utenfor BTS eller MRT systemet, så en må legge til litt ekstra for taxi til stasjonen. Her vil det trolig være enklere med litt mer bagasje.. Det er selvfølgelig også mulig å fly ned, eller ta taxi fra Bangkok. Taxi burde koste ca 2-3000 bath(370-550kr) en vei.


Hua Hin var et ganske fredelig sted når vi var der, vi kom på en mandag og ble til en onsdag. Derfor vet jeg ikke hvordan det er i helgene eller under høysesongen. Stedet er kjent for å være trygt - den thailandske kongen bor i nærheten så sikkerheten er på topp. Det finnes mye å gjøre langs stranda, som vindsurfing og riding. Vi tok til takke med å leie noen solsenger og koste oss med kokosnøtter.. (De små kokosnøttene smaker generelt bedre enn de store, men den beste kokosnøtten jeg har smakt var fra Vietnam!). Ellers koste vi oss ved bassenget, eller, vi svømte.. Er enklere å svømme i svømmebasseng enn i havet.. Hvertfall for meg som får litt panikk når jeg får vann i ansiktet:)


Hotellet vi bodde på lå circa 5 min fra stranden, D Varee Diva, og kostet ca 250kr per natt for et rom med to senger, og inkludert en heller laber frokost.. 

Tror det er ment å forestille en baby?
Blue Hawaiian - Min venninnes favoritt
Etter å ha gått i et par minutter fra hotellet - vips - var vi på stranden!
Skipet lengtet ut til havet...
Vi koste oss
Et nytt kjøpesenter på andre siden av hotellet vårt..
Hotellet vårt
Resepsjonen på hotellet 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar