lørdag 12. april 2014

Tilbake i Ho Chi Minh, Vietnam

Fredag ettermiddag bar det ut til flyplassen og en times flytur til Ho Chi Minh, Vietnam. Fløy ut med Tyrkish Airlines (betalte 80 euro en vei - ca 660kr) og synes det var verdt de ekstra 150kr jeg måtte betale istedet for den billigste løsningen (air asia) siden setene var bedre, flyet større og med underholdning ombord (flyturen tar en time, så rakk en episode med Big Bang Theory! Hurra!)

Vel fremme fant jeg forloved min på flyplassen, han landet omtrent samtidig som meg, på domestic. Det er ca 500 meter mellom de to flyplassene så det var heldigvis ikke så mye venting :) Hotellet  (Vissai Saigon) er betalt gjennom jobben hans, siden han er i Vietnam på "business" over 2 uker.. Så hotellet er ikke kjempesentralt, men de har shuttlebus inn til sentrum tre ganger om dagen. Lørdagen ble det en tur inn til sentrum og vi gikk til War Remenats museum, jeg har vært der før, men ikke Xavier. Det stengte for lunsj mellom 12-13:30 så da gikk vi til en restaurant i nærheten, som jeg hadde blitt anbefalt av en tidligere kollega fra London.

Dong Pho
Dong Pho er en familie restaurant, drevet av tanten til min tidligere (fransk-vietnamesisk) kollega, og hun kunne fortelle at moren hadde vokst opp i dette huset. Da vi kom inn og spurte etter tanten, virket det som de ikke helt forsto hva vi pratet om. Jeg viste meldingen jeg hadde fått, -på fransk - og etter et par minutter smilte mannen bak kassen opp - Phi-Phi! det er niesen min! Tanten hadde dratt på ferie, og broren hadde tatt over styringen. Han var kjempehyggelig, og maten var fantastisk!! Anbefales på det varmeste! Hjemmesiden deres er www.dongphorestaurant.com. De har både restaurant og bakeri, og makaronene med banan-advokado fyll var himmelske! Nesten så jeg lurer på om jeg skal stoppe innom på mandag før jeg flyr tilbake til Bangkok..









Har forresten også oppdaget gleden og smaken i Advokado smoothie, skal se om jeg finner en oppskrift og lage det når jeg er tilbake i Bangkok! Yummy!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar