tirsdag 4. mars 2014

Shake it, shake it!

Da har jeg testet ut sykehus her i Bangkok, Bumrungrad...
Startet mandag morgen, rett før vekkerklokken min satte igang, at jeg begynte å riste.. Et epilepsianfall! Over 4 og et halvt år uten, bare 6 mnd før jeg kunne få igjen førerkortet... jaja.. Kjærsten min har vært med på dette før, selv om han ikke forstår ett ord av hva jeg babler.. (Han er fransk, jeg babler visst kun på norsk). I tillegg var det visst litt komisk da han ga meg en shorts å ta på. Det skjønte jeg visst ikke helt, og ble sittende med den i hånda og stryke på trådene... Jaja. Vi kom oss hvertfall til sykehuset - tok en tuk tuk ut til sukhumvit street og deretter taxi. Det er bare noen kvartaler unna, og har gått der i ettertid, det tar ca 20 min fra her vi bor til sykehuset:)

Jeg "våknet" opp først på sykehuset. Forrige gang våknet jeg opp i taxien (dette var på Bali i 2009) og skjønte ingenting! Hehe :) i 2009 trodde jeg vi først var på vei hjem, så jeg rota frem kortet til hotellet slik at sjåføren skulle finne frem, men da jeg fikk vite at vi var på vei til sykehuset, trodde jeg det var forloveden det var noe galt med...


Tok en CT scan og fikk etterhvert snakket med en nevrolog, han ville gjerne jeg skulle bli over natten til observasjon. Tok inn på 4 mannsrom, hyggelig med selksap liksom.. Maten var det ikke mye å skryte av, kjærsten min fikk heldigvis lov å ta meg med til "restaurantetasjen" på sykehuset hvor jeg spiste litt suppe. Jeg hadde nemlig klart å bite meg endel i tunga, og nå, 3 dager etter anfallet har jeg 4 munnsår :/

Så alt i alt, følte jeg ble ganske godt tatt vare på, vil igjen understreke viktigheten av reiseforsikring (Dette oppholdet kom på 75000 bath - 15000kr og bare 3000 bath- ca 600kr var for rommet/overnattingen.

Positivt: Det virker som et stort og velrennomert sykehus. Det kommer mange fra arabiske land samt mange andre land til thailand kun for å dra til dette sykehuset!
 
Negativt: Maten var ikke spesielt tilrettelagt for min del iallefall, men hoven og sår tunge...
Mangel på engelskkunnskaper kan drive en til vannvidd;) Hvertfall når man har betalt i dyre dommer for å få tatt MRI, CT og EEG men ingen kan si noenting om resultatet! Heldigvis klarte vi å få mast oss til en time med legen ETTER at resulatet kom, så på lørdag er det tilbake på sykehuset.

Negativt på et personling plan: Vi gikk glipp av timen i den franske ambassaden som vi har ventet i over en mnd på- slik at vi kan få de papirene vi trenger for å gifte oss :/ Nå har vi fått ny avtale ute i april en gang:/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar