mandag 10. mars 2014

Sommer(brude)kjole til 500kr!

Jeg skal som sagt gifte meg 2 ganger. Jeg har allerede kjøpt en brudekjole i London, den skal jeg bruke når vi skal gifte oss i Paris. Men når vi skal gifte oss i Thailand vil jeg jo gjerne også ha på meg noe fint, uten at det skal gå så kraftig ut over budsjettet! Derfor bestemte jeg meg for å få skreddersydd en kjole! Jeg startet med å gå til en skredder her i Bangkok, og fant en type stil jeg ønsket. De aller fleste skreddere her har ganske gamle bøker, så en må gjerne mix n match til en finner noe en liker! Siden det er så fryktelig varmt i Bangkok, ønsker jeg en kort kjole, gjerne med slikt fall som på denne modellen, men med rund hals, ikke slik som på bildet:
Jeg ønsker fallet i denne kjolen, ikke toppen
 Dette ville kostet ca 1000nok å få sydd "direkte", men jeg vet at det blir mye billigere å handle stoffet selv! Så når gjestene mine dro på sightseeing for å se Grand Palace og What Po, dro jeg videre til stoffmarkedet, Pahurat mellom India og Chinatown, 20 minutter å gå fra stopp nummer 8 når du kommer med båt fra Saphan Taksin:)
India town i nærheten av chinatown
Det finnes mange steder hvor de selger stoffer her, men jeg har vært på China World før, og kommer nok til å fortsette å dra dit. Det er så greit siden alt er under ett tak, og dersom du trenger et stoff, så sender de deg videre dit hvor de har det. Veldig kjekt!

Hva jeg trengte for en knelang kjole;

ca 1,5*1,5 meter stoff og for, jeg kjøpte masse ekstra i tilfellet:)

4 meter hvit sateng: 260  bath (kunne klart meg med halvparten, men men)
3 meter for: 60 bath
Tur til/fra Pahurat: Ut; 41 (BTS) +15(River boat) Hjem: 70 (taxi Pahurat-Hua Lamphong) + ca 30 (MRT) Totalt: 156 bath
Å få kjolen sydd: 2000 bath (samme pris om den er lang eller kort, så ønsker du en lengre kjole, så er det fortsatt samme prisen, bare litt mer stoff, og kanskje litt annet type stoff)

Totalt: 2476 bath - 456,85 kr

I tillegg trenger du et par dager i bangkok for å prøve den på, slik at den sitter som støpt. Jeg er veldig spent på hvordan resultatet blir, men jeg har heldigvis tid til å gå innom til flere prøvinger dersom jeg ikke er fornøyd :)
China World, flere etasjer med stoff i alle farger!



Dagens fangst som skal bli til sommerbrudekjole! 






 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar