søndag 23. februar 2014

ADVARSEL FOR REISENDE I BANGKOK

Sier det igjen,jeg.

 HOLD DERE UNNA PROTESTANTENE I BANGKOK! 

Underholdning for demonstrantene ...
Munk blant demonstrantene, utenfor Big C..

Granaten gikk av omtrent her, ca 8 minutter etter bildet ble tatt..
Telt er indikasjon på at en bør holde seg unna..

De kjennes som regel igjen ved en rekke telt og en stor mengde mennesker, så skulle ikke være så vanskelig :)

Det virker fredelig, men det er bedre å holde seg unna enn å bli skadet, eller enda værre: bli drept- Fikk en liten tankevekker idag.. Vi tok en "klong" (lokal båt) og skjønte ikke helt systemet, da alle gikk av på Chitlom (vi hadde tenkt å reise litt lenger, til Phaya Thai BTS) tenkte vi at vi kan jo gå til Chitlom og ta BTS'en derfra. Som sagt så gjort - jeg er ganske kjent i området, først gikk vi forbi Platinum Fashion Mall før vi vendte snuten mot Chitlom/Siam. Vi gikk forbi Big C, et stort supermarked - og hadde vi ikke hatt en avtale halv fem, hadde vi nok stoppet her. Jeg tok noen bilder på veien, blant annet av noen gjennomsiktige telt, samt en monk midt blant demonstrantene. Deretter tok jeg et bilde av en konsert som ble holdt i Ratchadamri Junction. Møtet vi skulle til var forresten et møte med Pere Fanch (Fader Fanch) for å starte forberedelsene til bryllupet. Etter å ha kommet til BTS stasjonen Ratchadamri hører vi en rekke sykebiler, men siden vi hadde litt dårlig tid, gikk vi bare videre..

Ikveld, når jeg kom hjem, sjekket jeg som vanlig bangkokpost.com etter nyheter om Bangkok. Det var blitt hevet en granat inn i menneskemengden utenfor Big C, klokken 5 idag. Det vil si, at vi gikk AKKURAT der granaten gikk av, mindre enn 10 minutter tidligere! Det ga et lite støkk kan du si! Dermed vil jeg fra nå av være EKSTRA forsiktig med å nærme meg disse stedene de driver med demonstrasjoner.. En vet jo aldri, men det er best å holde seg på den sikre siden. :)

Vil ellers ikke si jeg er spesielt redd for å være her i Bangkok, men vil holde meg godt unna demonstrantene og håper på en snarlig løsning..

Mer informasjon finnes her mtp granaten som kostet to mennesker livet, samt 22 sårede:
http://www.bangkokpost.com/news/local/396589/2-killed-22-injured-at-ratchaprasong

Gutt (4) og søster (6) drept i bombeeksplosjon i Thailan


Ikke alt er godt sør i Thailand mot grensen til Cambodia heller;
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10145559


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar