onsdag 12. februar 2014

Lumpini park og Cabbages & Condoms

Da har vi hatt besøk fra Frankrike, en studiekamerat av forloveden kom hit på bryllupsreise! De er nå i Ayatthuya og skal først nordover til Chiang Mai så sørover til "the islands" :) Litt på sparket- bryllupsreise kan en vel kalle det!

Jeg var med dem til blant annet Lumpini park, men det kanskje best å unngå denne for tiden skal en følge reiseråd og unngå disse demonstrantene.. Der det er telt og mennesker, konserter o.l. er det fare for trøbbel, så egentlig best å holde seg unna.. Men vi hadde en fin tur i parken, vi.. så ikke teltene med en gang, så holdt oss litt på avstand.. Her er noen bilder fra parken, som var så godt som tom for turister, kun noen få på løpetur + oss da! :




Parken ligger like ved MRT stasjonen Lumpini.. Det var faktisk første gangen jeg tok MRT; det er en "underground" tbane, ulikt BTS som er "overground" og kan sammenlignes med Londons DLR (BTS) og Tube (MRT) med det ene unntak av at de bare har noen få linjer her i Bangkok... :)


Ellers har vi prøvd en annen "turist attraksjon" med de bryllupsreisende: Restauranten Cabbages & Condoms. Absolutt å anbefale, maten var god og mye billigere enn hva jeg hadde forventet! ( ca 2-400 for main course, dvs mellom 40-80kr.). I tillegg vil jeg anbefale desserten der, Mango med sweet sticky rice!! Moms!! Det kostet 150 bath tror jeg. :) I tillegg liker jeg veldig godt chicken satay, og vi delte det som forrett, for ca 125 bath hvis jeg husker riktig. Sabla godt!! :)


Denne restauranten ligger i Sukjumvit soi 12 et stykke inn i gaten. Den ligger faktisk 850 meter gangavstand fra der vi bor i soi 8! Soi betyr gate, forresten :) Nærmeste BTS stasjoner er ASOK eller NANA. Ganske grei gangavstand fra MRT Sukhumvit også.

Det er ikke bare maten som er god og ser flott ut hos C&C, nesten all dekor er laget av kondomer!

Thai-nisse av kondomer
Eneste jeg ville gjort oppmerksom på er myggen her, de har rennende vann med karper (fisk) i, og det er flust med mygg. Vi ba om myggspray, men tror ikke det var den mest effektive sorten, så ta med eget myggmiddel! Jeg vet myggen liker meg, men tror det var rekord med 27 stikk på 1 kveld! I tillegg spraya vi oss ganske godt med citronella-sprayen de hadde der!


MYGGESTIKK:
 Bangkok mygg:47
Ho Chi Minh mygg: 10
Singapore mygg: 0
Totalt siden 17 Januar 2014: 57stikk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar