tirsdag 4. februar 2014

Vil du bli millionær?...

... Og det helst litt kjapt?

Da vil jeg anbefale deg en tur til Vietnam. For den beskjedne summen av kr 300 kan du smykke deg med tittlen "millionær" i Vietnamesiske Dong. Her var statusen av mine VD'er i går, og som dere kanskje kan telle dere frem til, har jeg plutselig blitt millionær:

Ca 2 millioner Vietnamesiske Dong (ca 600 kr)  





Igår reiste jeg fra Bangkok til den "nasjonale" flyplassen Don Muang - reisen gikk veldig smertefritt, både med tanke på at jeg dro forbi Laksi, hvor det tidligere hadde blitt rapportert om opptøyer i forbindelse med valget, og fordi flyturen gikk forbausende fint!Også i Vietnam er det "visa on arrival" så ingen papirer å fylle ut på forhånd. (Med mindre du tenker på "arrival card" for Thailand, men dette fyller du jo ut på reisen, eller på flyplassen når du lander).

Ble hentet av en norsk-vietnamesisk venninne, som jeg ble kjent med i San Franscico når vi studerte der i 2010. Hun er blitt en veldig god venninne, og skal være en av forloverne mine når jeg gifter meg i slutten av mai i år. (Følger franske tradisjoner her, og har 3-4 forlovere, eller "temoins"
altså vitner). 



Sammen med hennes foreldre, samt en annen vi studerte sammen med i San Fransisco tok vi en gåtur blant blomstene som var blitt satt ut for Lunar New Year, før vi spiste lunsj på Asiana Intercontinental.






 Deretter gikk vi litt rundt i byen, vi var innom et stort innendørs marked, men nesten alt holder stengt i forbindelse med nyttårsfeiringen.  
 

Etter å sagt ha det til foreldre og venner dro jeg og venninnen min på spa. Det var ikke så lett som det, tok en stund før vi fant noe som virket "ålreit" og ikke shady... Betale 420.000 for 90 min massasje, som inkluderte litt hot stone. Venninnen min tok hot stone massasje og betalte 530.000. Neste gang hadde jeg nok gått for hot stones jeg og, for det første virker det mer behagelig og for det andre var det litt kaldt der. Du kan finne My Spa på tripadvisor her

Idag har jeg vært med en norsk-vietnamesisk venninne av venninnen min, og det var veldig hyggelig. Hun kjente heller ikke byen så godt, men det var hyggelig å gå litt rundt i byen. Hun er også, som meg, veldig glad i Pina Colada, så vi dro på restaurant og tok en drink :) Min venninne er med familien, da hun har en niese som feirer 2 år idag.

Planen for resten av formiddagen er å hoppe i bassenget!


** Lurer på om jeg klarer meg frem til lørdag og avreise med 3 millioner vietnamesiske dong? ** 


Myggestikk: Myggen er like ille her som i Bangkok, noe som har resultert i 10 nye stikk!!
-klø klø klø- jeg blir sprø!

Bangkok mygg:20
Ho Chi Minh mygg: 10
Singapore mygg: 0
Totalt siden 17 Januar 2014: 30stk.




2 kommentarer:

  1. Liker bloggen din! Skal snart reise jordenrundt og da går turen blant annet til Bangkok og Vietnam :-) Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Så spennende! :) Hvor går turen først? Dere får ta kontakt når dere kommer til Bangkok, kanskje vi kan ta en kaffe eller en mango-smoothie:) Eller dersom hjemlengselen er for stor kan jeg gi dere addressen til en dansk-thai restaurant, så kan dere spise fiskeboller eller kjøttboller;) God tur!!

    SvarSlett