mandag 17. februar 2014

Bangkok "bare" ;)

Tar dette litt i "motsatt" rekkefølge, eller litt hultertilbultert.. Her er hva jeg har holdt på meg de siste dagene:




Kusinen min fra Norge er på besøk, kjempestas! Vi har hatt en shoppingdag (Bagasjen hennes tok en liten tur til Doha og overnattet der!) og en turistdag.

TURISTDAG:
Vi startet med å gå til en "tailor" hvor kusinen min fikk tatt mål og skal få sydd en blazer og bukse. Jeg kommer tilbake med mer informasjon om dette, dersom det blir bra:) I tillegg var vi innom et "fabric mall" hvor de hadde masse typer stoff som de solgte per meter. Det kan hende det lønner seg å dra dit og kjøpe stoffet, for deretter å finne noen til å sy det for deg.. Holder dere oppdatert! Kjøpte forresten stoff til brudesløret mitt! Det kostet 25 bath per meter, og jeg kjøpte fire meter. Dvs 20kr. Nå må jeg bare finne noen som kan lage det slik jeg ønsker det :) Holder dere oppdatert her og!

Deretter tok vi BTS'en til Saphan Taksin, og deretter båt til stopp nr 8 (kostet ca 15 bath per person). Herfra gikk vi til Grand Palace (500 bath inngangspenger, ca 100kr  - åpent fra 10(?)-15:30) hvor du kan se blant annet "emerald Buddah" (smaragd buddah) men ikke lov å ta bilder.. Andre ting en kan se her er dette:
Mini Angkor Wat




Etter å vært et par timer i Grand Palace gikk vi tilbake til der båten hadde gått til, og besøkte Wat Po, med the Reclining Buddah. Stengetiden her er ikke før 18:30, derfor vi tok den til slutt. Her er det lov å ta bilder,men ikke lov å ta på eller stå på Buddah.. Her er noen bilder fra Wat Po:



Do not point your feet at the Buddah!



Påkledning: Jeg dro med bukser og t-skjorte som dekket skulderne. Du KAN låne klær som dekker knær/skuldre, det er gratis, men du må legge igjen et "deposit". MEN det kan bli ganske lange køer. og siden f.eks Grand Palace stenger ganske tidlig, er det dumt å stå lenge i kø her.. Det går fint ann å ha på en sarong og ta med en genser.. :)


OPPTØYER:
Det er fortsatt litt opptøyer på gang i Bangkok. Men fortsatt ganske fredelig. Hvis du er i Bangkok og ser en menneskemengde, så kan du lett finne ut om disse er "protestanter" ved å se etter telt! Der der er telt, er der opptøyer.. Vel, nesten.. :) Vi hører ofte konserter og taler, og her er noen bilder fra vi gikk forbi Chidlom BTS stasjon på vei hjem her om dagen:


I tillegg til at noen gatene her har blitt stengt på grunn av protestene, så har nye markeder slått seg til..




PLANLAGT REISE:
Vi har bestilt en natt på hotell i Ban Chang, som er mellom Pattaya og Rayong (Koh Samet). Kommer med mer informasjon om  å reise innad i Thailand senere, hehe, hvis vi kommer oss frem :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar