fredag 28. februar 2014

Situasjonen tilspisser seg i Bangkok?

Vi har hatt et ganske rolig forhold til demonstrasjonene i Bangkok, og har det forsåvidt enda.. MEN, idag, når jeg var på vei til Terminal 21, et stort kjøpesenter ved BTS Asok/MRT Sukhumvit, fikk jeg meg en liten overraskelse. Har gått denne strekningen ganske mange ganger, da det er kun 1 BTS stasjon fra der jeg bor.. Og i dag, for første gang har de satt opp hele TO miltiær stasjoner på veien! For dere som ikke har vært i Bangkok i det siste: Demonstrantene har tatt over enkelte steder i Bangkok, og Asok er ett av dem. Det er alikevel, vil jeg si, ganske ufarlig å dra til Terminal 21 da de har sperret av veien og holder seg der, de går ikke inn og "plager" turister, men sitter/henger i veien utenfor. Jeg prøver å følge med på nyhetene her, men det er ikke alltid så lett, blant annet på grunn av min lille kunnskap til stedsnavn og så videre. Det har vært snakk om mulig borgerkrig, men jeg håper det er liten sjanse for at det skjer.. Her er hvertfall bilder fra de to militærpostene mellom Nana og Asok BTS stasjoner..
Blir jo litt bekymret av å ha dette i nærheten...

Jeg spurte om jeg fikk ta bilde.. :)


De er gode på å gjemme seg.. Turte ikke spørre disse om lov til å ta bilde. Var heller ikke en plakat ved siden av, men regner med de er av "samme ulla" som de som satt 150 meter lenger bort..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar