søndag 12. januar 2014

Bryllupsinvitasjoner, DIY

Hjemmelagde og billige bryllupsinvitasjoner

Jeg hadde veldig lyst til å lage mine egne invitasjoner, og har brukt ca 3 kroner  per invitasjon, pluss frimerke.. Jeg lagde dem da jeg bodde i England, noe som hjalp veldig med å få ned prisen.. :)  Jeg har laget ca 50 invitasjoner på norsk, ca 10 på engelsk, og hadde da kun igjen å lage de franske. Min kjære ønsket nemlig å lage circa 80 invitasjoner for franske naboer og bekjente, disse er ikke invitert til middagen, kun til kirken og "vin d'honneur" som blir servert etter kirken. I tillegg skulle jeg lage circa 80 stk invitasjoner til de som også var invitert til middagen.. Derfor var det enklest og billigst for oss å lage invitasjonene selv fremfor å bestile dem. Det er ofte ikke så dyrt å bestille stort anntall invitasjoner, men vi kunne jo ikke nyte godt av et høyt nummer av invitasjoner siden vi trengte 4 forskjellige versjoner! (Norsk, Engelsk, Fransk u/middag, Fransk m/middag). I tillegg synes jeg det er gøy å setter et litt mer personlig preg på dagen!
Invitasjon Forside / Bakside

Papiret kjøpte jeg på Rymans i London, for de norske og engelske invitasjonene delte jeg kortene i to, sånn at de ble enkle. Den franske er litt mer formell, og har et kart på baksiden for hvordan man kommer seg til kirken og til selskapslokalet. Dette blir ikke nødvendig for "mine" gjester, da vi setter opp busser fra hotellet.. :) Størrelsen er 15*15cm.

Stemplet har jeg kjøpt på Ebay, de ville ikke levere til Europa, så fikk den sendt til en venninne i San Fransisco som deretter sendte det til meg..:)

De små røde sløyfene har jeg kjøpt i England, samt limkulene jeg brukte til å feste dem på invitasjonen, via denne siden HobbyCraft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar