fredag 24. januar 2014

Ville jeg anbefalt noen å komme til Bangkok / Thailand nå?

Uten å nevne kulebølgen som tydeligvis er over Thailand (ja, jeg har lov til å synes det er kaldt her, spesielt når gradestokken har krøpet ned til lusne 15 grader på kveldstid) og ymse demonstrasjoner (det er vel egentlig frykten for demonstrantene som holder turistene unna) gjør at gatene virker tommere enn hva høysesongen skulle tilsi . Jeg var her i både September og November 2013,  selv da, i lavsesongen, var det mye mer folksomt!

Men dersom du har reist før, spesilet i Asia, ville jeg nok ikke brydd meg noe særlig om urolighetene her, med mindre det plutselig tar en ny retning. Det er ganske fredelig i byen, selv om man må ha en plan B klar, dersom en skal ut på sightseeing eller shopping. Men det er mye å se i Bangkok, og mange steder å handle. Dessuten kan en reise til Ekkamei BTS stasjon og ta en buss sørover, dersom en sandstrand skulle friste mere. I tillegg er det også ganske deilig å få en massasje, spise og drikke godt, samt ta en tur i bassenget? :)
Utsikt fra taket igår kveld.. Fredelig, ikke sant?

Sliter fortsatt litt med jetlag, så kom meg opp litt senere enn planglagt idag, så utflukten jeg hadde planlagt ble ikke gjennomførbar. Det vil si: Jeg våknet så smått rundt kl 1 på formiddagen(klokken 7 norsk tid). Etter å ha ordnet et par småting, kom jeg meg endelig avgårde, klokken 3. Bestemte meg for å gå til Chidlom, hvor det ligger endel store shoppingsentre samt en stor matbutikk som heter Big C, jeg ville handle litt mat. Det er deilig å gå ute nå, siden det ikke er så varmt, men jeg kom ikke så langt. Jeg gikk fra Nana BTS til Ploenchit BTS. Her så jeg at de hadde sperret av veien et stykke fremover:

Sukhumvit, mellom Ploenchit og Chidlom BTS stasjoner

Var litt nyskjerrig, så tok BTS'en den siste stasjonen frem til Chidlom. Det var en slags konsert som holdt på, men var litt pyse og turte ikke gå så veldig mye nærmere.. I tillegg solgte de masse supporter-tshirts og flagg:

Shutdown - then restart..



Jeg la også merke til at de ei heller her har pakket julen bort enda:


Dermed måtte jeg igangsette plan B, og tok tbanen til Ekkamei. Herfra gikk jeg til en annen Big C of fikk handlet det jeg skulle.

Så jeg ville nok ikke anbefalt noen å droppe turen dersom de allerede hadde bestilt tur til Bangkok. Og dersom du ønsker en tur til Thailand men er redd for at det blir bråk, så er det utrolig lett å reise rundt i Thailand, buss nedover til kysten koster mellom 30 og 50 norske kroner, og Thailand har blitt kåret til et av de billigste ferielandene i Asia ! Jeg vil alikevel legge til at situasjone  kan endre seg og det er smart å sjekke UD's oversikt og reiseråd!




Myggestikk: 11 stk.  Og alle under knehøyde. *Klø klø klø*
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar